LA CUCA DE LLUM – el nou funicular del Tibidabo

… I amunt!

Amb aquesta frase divertida, pròpia d’un funicular i no del ferrocarril, l’alcaldessa Ada Colau va fer la inauguració el 12 de juny de la nova instal·lació del funicular al Tibidabo, la muntanya màgica de Barcelona.

Breu història del funicular del Tibidabo

A iniciativa del Dr. Salvador Andreu, fundador del parc d’atraccions del Tibidabo, el 1900 es començaren les obres del funicular, i un any després iniciava la seva marxa des de l’Avinguda Tibidabo fins el cim de la muntanya, a on es construïa la basílica i el parc del Tibidabo.

Els primers viatges van ser tota una sensació, com un petit trenet remuntava el pendent amb tanta energia. El 1958 es van substituir els vagons de fusta per uns xapa metàl·lica que van estar en servei fins el 2019.

La cuca de llum

I arribem al 2021, dia 12 de juny és la data escollida per donar pas a la nova atracció del parc, un funicular que aconsegueix millorar tècnicament i visual l’anterior, tant en capacitat que passa de 120 persones a 252 per vehicle i la velocitat de tracció de 4 m/s (14,4 Km/h) a 10 m/s (36 Km/h), amb l’automatització que permet no disposar de conductor, espais més diàfans i finestres molt amplies i vistes panoràmiques amb els sostres panoràmics. La seva forma arrodonida en els frontals i fanals molt grans, faran que al fer-se fosc s’il·luminin les unitats com veritables cuques de llum, segons la idea del seu arquitecte el Sr. Josep Miàs de l’estudi MiAS

La nova mobilitat

Aquest funicular estarà connectat des de tres punts de la ciutat, amb autobusos llançadora – Estació del Nord, Pàrquing de Sant Genís a la zona de la Vall d’Hebrón i la plaça J.F. Kennedy – que permetran fer una millor connexió per arribar al parc i en el cas del pàrquing de Sant Genís s’ha establert un Park+Ride. Aquests autobusos llançadora i el funicular formaran part de la nova mobilitat que pretén incentivar la disminució del cotxe privat per accedir al parc.

La festa del Tibidabo

El dia es presentà estiuenc i ens reberen a l’estació unes libèl·lules gegants donant-nos la benvinguda. Per la ocasió del primer viatge es van convidar alumnes de l’escola Peter Pan que formen part de la coral i feren unes cantades un cop arribàrem al parc d’atraccions.

Altres personalitats foren, el Sr. Albert Batlle regidor del districte de Sarrià i president del parc d’atraccions, feu les vegades d’amfitrió, acompanyat de la directora del parc Sra. Rosa Ortiz, així com altres directius del parc.

Arribada del primer viatge

Amb l’alcaldessa com invitada d’honor es va efectuar el primer viatge i amb la sensació d’un nova instal·lació, amb les estacions reformades i el canvi de la via i dels sistemes de seguretat i comunicació amb 150 càmeres que vigilen tot el recorregut de poc més d’un quilòmetre., arribarem al cim sense cap incidència.

A l’arribada del cim un esclat de llum i so va sorprendre als viatgers amb la tamborinada de el grup de tambors TIMBALYS de l’escola LYS. Ens van donar la benvinguda al parc, el grup d’animació TI-BI-DA-BO, les quatre mascotes i la folleta del bosc que els presenta.

I entre llum, música i el parc omplint-se de gent, es van iniciar els parlaments, amb l’alcaldessa donant per presentat el nou funicular i la seva interconnexió amb autobusos llançadora per fer una mobilitat més adient a l’entorn natural del parc i buscant la sostenibilitat i la disminució del cotxe privat per arribar al parc.

Varen seguir les paraules d’altres autoritats i de l’arquitecte Sr. Mià, que va remarcar el format inclusiu dins de l’entorn del nou funicular i els colors blanc i vermell intercanviat per dins i fora de cada unitat per donar la imatge d’atracció dinàmica, que amb la foscor pren vida com aquelles cuques de llum dels contes.

Mr. Escribá ens donà la sorpresa

Per una atracció i un parc màgics, no podia faltar la màgia de Mr. Cristian Escribà, pastisser de l’escola de fer del dolç un espectacle, presentà un muntanya dolça combinant imatges icòniques de les atraccions del parc com l’avió, la nòria, amb un bosc ples d’arbres de xocolata i galetes amb el dibuix del frontal del funicular, així com una esplèndida reproducció del nou funicular. I entre dolços i el parc ple de gent, la festa va ser completa.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: