Reykjavík serà la ciutat convidada de la Mercè 2017, que se celebra del 22 al 25 de setembre d’enguany.
L’alcaldessa, Ada Colau, ha fet arribar una carta formal d’invitació a l’alcalde de la capital islandesa, Dagur B. Eggertsson, convidant la ciutat a coprotagonitzar la festa major de Barcelona. Colau destaca a la seva missiva que “ambdues ciutats han forjat els seus perfils a través de la cultura i la creativitat”, i ha remarcat que les dues són ciutats de la Literatura UNESCO. L’alcaldessa ha valorat també el tarannà de la ciutat islandesa, i especialment el seu compromís cívic per promoure la democràcia i la justícia social en un context particularment complicat.
A més, Ada Colau ha posat en valor la festa major de la Mercè, com “l’esdeveniment cultural i artístic més important, que organitza anualment l’Ajuntament”, que “té lloc a diversos espais emblemàtics de la ciutat i on els ciutadans i ciutadanes esdevenen protagonistes”.
La ciutat de Reykjavík ha rebut amb il·lusió aquesta invitació, i des de l’Ajuntament ja es prepara per a mitjan de febrer, la visita d’una delegació de Barcelona, encapçalada pel tinent d’Alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, que viatjarà fins a Reykjavík per fer els contactes i bastir un bon programa cultural perquè a la propera Mercè tothom pugui conèixer més sobre la cultura islandesa.