Sant Joan les Fonts, és un petit municipi a prop d’Olot, a la Garrotxa. El cap de setmana del 6 i 7 d’octubre es va celebrar una nova edició de la Fira de la Bruixera, a on els amants d’aquesta branca dels misteris i les trobades esotèriques gaudeixen d’un cap de setmana ple d’activitats, parades i celebracions , festes d’akelarre.
Les bruixes que varen inaugurar la fira van ser la dama blanca, i la Imma del Destí, que van cremar les supersticions. Elles dues amb la presència del professor Sebastià d’Arbó, van donar la benvinguda i van procedir a cremar plantes aromàtiques i altres elements, que van permetre desitjar una bona i màgica arribada de les bruixes i bruixots en aquesta fira, oferint en una gran rotllana una flor a cada assistent.
Més d’una cinquantena de parades oferien tota mena de productes, per encanteris, sortilegis, lectura del tarot, cremes i pocions, amulets i figures màgiques, i mentrestant tant els nens i nenes podien gaudir de les cuques feres, que permetien còrrer pel prat, per alegria de pares i mares.
El tradicional Ball de Bruixes arribarà en aquesta edició a l’onzè aniversari, amb el so atronador de la tradicional tamborada al prat, amb els grup de timbalers Dum Dum Dum.
Text: Marti Plana
Fotos: Albert Loaso